صدایاب - سوسا وب تولز
سلطان شادمهرعقیلی...احسان عطارتبادکان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/12/1 | 9:32 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان
هفت خواهر و برادر 14 سال است که از خانه شان بیرون نیامدند. آنها فقط از طریق تلویزیون، جهان بیرون را می شناسند.خواهران و برادران «آنگلو» با اینکه در نیویورک بزرگ شده اند؛ تقریبا 14 سال است که هیچ شناختی جز تصاویر تلویزیونی از شهرشان ندارند.

آن ها تمام دوران کودکی و نوجوانی خود را در آپارتمان 4 اتاقه گذرانده اند. یادگیری جهان خارج از این خانه برای این بچه ها فقط از طریق فیلم ها و سریال های تلویزیونی بوده است. این خانواده عجیب به تازگی سوژه یک مستندساز نیز شده اند.

این 7 خواهر و برادر در خانه توسط پدرشان محدود شدند. «اسکار» پدر خانواده آنگلو که یک مهاجر پرویی است معتقد است دنیای بیرون فاسد است و دوست دارد فرزندانش را خارج از این دنیا بزرگ کند.

به همین خاطر در این خانه برای این بچه ها که حالا بزرگ شدند در طول این مدت قفل بوده است.

اما دراین سال های طولانی یکی از برادران موفق شد از خانه فرار کند و راه را برای خواهران و برادرانش هموار کند.
در یکی از این فرارها موسله، کارگردان فیلم مستند این برادرها را مشاهده می کند. او در این باره می گوید: «در یکی از خیابان ها این برادران را مشاهده کردم در حالی که همه عینک دودی زده بودند و شبیه فیلم محبوبشان رفتار می کردند.»

مستندساز کنجکاو می شود که بیشتر درباره این بچه ها و والدینشان بداند و پس از تعقیب و گریز های بسیار توانست به دنیای این خانواده دعوت شود و حتی اجازه این را پیدا کند که دوربینش را به همراه بیاورد.
او ماه ها از این خواهر و برادرانی فیلمبرداری کرد که هزاران فیلم مشاهده کرده بودند و زمان عمده خود را به بازسازی این صحنه ها با لباس ها و وسایل خانگی خود می گذراندند.

موسله همچنین تشریح می کند: "آن ها هیچ دوستی ندارند و تنها دریچه آن ها به زندگی واقعی فیلم ها هستند و این بچه ها جهان شخصی خود را از تفسیر فیلم هایی که دیده اند، می سازند."
یکی از فیلم هایی که این برادرها به آن علاقه و واکنش زیادی نشان داده بودند، فیلم شوالیه تاریکی "کریستوفر نولاند" بوده است. یکی از برادرها می گوید: «پس از دیدن این فیلم احساس کردم خیلی از اتفاقات خارق العاده امکان پذیر هستند و این امر به این دلیل نبود که ستاره اصلی فیلم بتمن است؛ بلکه احساس می کردم جهان خارج همین شکلی است! پس تمام تلاشم را می کردم که این خیال درست باشد و از دنیای خودم فرار کنم."

به طور کلی این بچه ها بیش از 5هزار فیلم دیده بودند که با قیمت کمی خریداری یا کرایه گرفته شده بود. آن ها معتقدند: "پایان همه فیلم ها نتیجه مشخص و قطعی دارند؛ اما زندگی واقعی متفاوت است. در زندگی واقعی همیشه دخترها قلب شما را نمی شکنند. چون پسرها تلاش می کنند که دلیل آن را بفهمند و با آن کنار بیایند."
موسله همچنین می گوید که مادر این خانواده هم به اندازه فرزندان کنترل می شود! وقتی که مادر در برابر دوربین ظاهر می شود، اسکار، پدر خانواده سعی می کند که موسله و همکارانش را از او دور نگه دارد.به نظر می رسد که او قادر به کنترل این ترس نیست و مدام احساس می کند که نیویورک، فرزندان و همسرش را آلوده می کند. البته موسله قضاوت محافظه کارانه ای از اسکار دارد و معتقد است که او فرزندانش را عاشقانه دوست دارد و همچنین بارها در مصاحبه هایش گفته است که خواهران و برادران آنگلو جنتلمن ترین، روشنفکرترین و کنجکاوترین انسان هایی هستند که او تا به حال دیده است.

این بچه ها الان که توانسته اند قدم به جهان خارج از خانه کوچکشان بگذارند، هر کدام برای خود آرزو و هدفی دارند. همه این بچه ها به جز خواهر بزرگشان توانسته اند از خانه کوچکشان دل بکنند. «بی هاواگان» بزرگترین برادر، به هنرستان هیپ هاپ پیوسته است.

«گوویندا» اولین پسری که شجاعت از خانه بیرون زدن داشت، می خواهد که خود را اثبات کند. او دوست داردکه روزی به یک مدیر فیلمبرداری تبدیل شود. "نارایانا" هم به محیط زیست علاقه مند است.

او در عین حال یک کتابخوان سیری ناپذیر است که اطلاعات وسیعی هم از فیلم ها دارد. «ماکوندا» رهبر دیگر برادرها هم الان کارگردان و نویسنده ای بلندپرواز است. "کریسنا" هم به همراه کوچکترین برادر یعنی"جاگادش" به موسیقی علاقه مندند.

این بچه ها ماه پیش به همراه مادرشان به شهر ساندس سفر کردند تا در جشنواره فیلم شرکت کنند؛ جایی که در آن مستند "گله گرگ" که روایتی از داستان آنهاست، به نمایش درآمد. این فیلم توانست جایزه بهترین مستند آمریکا را از آن خود کند.



تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/11/27 | 8:38 صبح | نویسنده : احسان عطارتبادکان
تصاویر زیر توسط عکاسی با نام هندی ام.پی، عکاس اندونزیایی در جنگل های منطقه سامباس این کشور گرفته شد

سواری گرفتن قورباغه از سوسک + تصاویر
سواری گرفتن قورباغه از سوسک + تصاویر
سواری گرفتن قورباغه از سوسک + تصاویر
سواری گرفتن قورباغه از سوسک + تصاویر
سواری گرفتن قورباغه از سوسک + تصاویر
سواری گرفتن قورباغه از سوسک + تصاویر

انتهای پیام//



تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 93/11/21 | 10:47 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان
در سال 2000 نورالدین بن الال به راحتی هر چه تمام تر و بدون نیاز به مقدمات از زندان فرار کرد. این زندانی بلژیکی خود را به فلجی زد و با این روش توانست از زندان فرار کند. البته پلیس پس از مدت کوتاهی او را دستگیر کرد.
همیشه در فیلم ها و سریال های مختلف با افرادی رو برو شده ایم که به نوعی قصد فرار از زندان را داشته اند اما به نوعی همه این صحنه ها فیلم هستند و با واقعیت تفاوت دارند. در طول تاریخ افراد بسیاری بوده اند که واقعا سعی داشته اند که زندان فرار کنند و برخی از آن ها واقعا به خواسته خود رسیده اند.

**کرجی ساخته شده از بارانی

طولانی ترین و بهترین فرار از زندان متعلق به سال 1962 است وقتی سه زندانی توانستند از زندان معروف آلکاتراز که در جزیره ای در سان فرانسیکو واقع است فرار کنند. شیوه ی فرار آن ها به نظر باورنکردنی می آید. آن ها از بارانی زندانی ها برای خود کرجی ساختند تا بتوانند با آن خود را به ساحل برسانند.

البته فرانک موریس، جان و کلرنس انگلین ابتدا به مدت یک هفته مشغول کندن دیوار بتی سلول شان بودند. آن ها جدای از قاشق از یک مته هم استفاده کردند. مته ای که آن را با موتور جارو برقی درست کرده بودند. از طریق هواکش ها به سقف ساختمان رسیدند و از آن جا توانستند از محوطه زندان خارج شوند. برای این که نگهبانان از فرارشان مطلع نشوند چیزی شبیه سرشان درست کردند و آن را در تختخواب گذاشتند.

تا امروز کسی خبری از آن ها ندارد. تنها اثری که از آن ها به دست آمده بخش هایی از کرجی شان است که کنار ساحل پیدا شده است. شاید هم اصلا سالم به ساحل نرسیده و در آب های اقیانوس آرام غرق شده باشند.

**فرار با هلی کوپتر

آدم انتظار دارد چنین فراری را فقط در فیلم ها ببیند. فراری که یک مجرم یونانی به نام واسیلیس پالئوکوستا توانست در سال 2009 از زندان کریدالوس یونان به آن دست یابد. زمان هواخوری زندانیان در حیاط زندان، هلی کوپتری به حیاط نزدیک می شود و پالئوکوستا با آن از زندان می گریزد. او طنابی را که از هلی کوپتر آویزان بود می گیرد و طعم آزادی را با پرواز از فراز زندان می چشد.

**نارنجک پرتقالی


میشل وژور با خلاقیت بالایی که دارد توانسته تا به حال 5 بار از زندان های فرانسه فرار کند. یک بار از پرتقال به عنوان نارنجک دستی استفاده کرد. او با پرتقال کاری کرد که شبیه نارنجک دستی شود و با آن توانست کلیه نگهبانان را بترساند و از زندان فرار کند. هر چند که بعدا دوباره دستگیر شد.

**نقش معلول بازی کردن

در سال 2000 نورالدین بن الال به راحتی هر چه تمام تر و بدون نیاز به مقدمات از زندان فرار کرد. این زندانی بلژیکی خود را به فلجی زد و با این روش توانست از زندان فرار کند. البته پلیس پس از مدت کوتاهی او را دستگیر کرد.

**مخفی شدن در چمدان

در سال 2011 همسر یک زندانی مکزیکی در زندان چتومال مکزیکو سیتی به ملاقات شوهرش جوآن رامیرز می رود و همراه خود چمدانی می برد تا همسرش را در آن مخفی کند و فراری دهد. جالب است که این خانم 19 ساله موفق به انجام این کار هم شد اما اضطرابش باعث شد که ماموران به او مشکوک شوند و چمدانش را مورد بازرسی قرار دهند. ماموران از دیدن زندانی که خود را در کیف مچاله کرده بود خیلی هم تعجب نکردند.



تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/11/17 | 10:27 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/tabadkanattar/55285381952c39c3f50861b4bf664dee.jpg




تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/11/10 | 6:16 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان

   یک دختر آمریکایی برای رفع مشکل تنهایی و تجرد در مراسمی رسمی با خودش ازدواج کرد.

"یاسمین " به ترفند غیر معمول ازدواج با خود روی آورد تا بر فهرست ازدواج های عجیب و غریب در غرب از جمله ازدواج با حیوان و ازدواج با همجنس، مورد دیگری افزوده شود.

دختری که با خودش ازدواج کرد!

او که در شهر هیوستون زندگی می کند، گفته است که برای حل مشکل تجرد و تنهایی که موجب یاس و نومیدی وی شده است، راه حلی پیدا کرده و توافق کرده است تا با خود ازدواج کند.

یاسمین گفت که دو سال پیش به خود گفته بود درصورتیکه نتواند تا قبل از 40 سالگی ازدواج کند، به شیوه فیلم های آمریکایی با خودش ازدواج خواهد کرد.

او معتقد است، حداقل مانند زوج های دیگر، با خودش دچار اختلاف نخواهد شد و درمعرض طلاق قرار نمی گیرد.

این دختر آمریکایی در مراسمی در موزه فرهنگ آفریقا در شهر هیوستن، لباس عروس را بدون وجود داماد به تن کرد درحالیکه خانواده و دوستانش نیز دراین مراسم درکنار او حضور داشتند.



تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/10/29 | 6:35 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان
فاطمه ایرانی نخستین شخصی بوده که برای وی درخواست صدور شناسنامه شده است.

این شخص در تاریخ 22 آذر ماه 1297 به دنیا آمده که در تاریخ سوم دی ماه 1297 برای وی شناسنامه صادر شده است.

فاطمه ایرانی در تهران متولد شده و شناسنامه وی نیز در تهران صادر شده و علت این که تاریخ سوم دی ماه به روز ثبت احوال نام‌گذاری شده نیز تاریخ تنظیم سند این بانوی ایرانی در تاریخ سوم دی ماه 1297 است.

گفتنی است پدر این شخص به نام شیخ محمدتقی ایرانی روضه‌خوان بوده است. سند شناسنامه فاطمه ایرانی با شماره ملی 0038349264 و با شماره شناسنامه "یک" به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که در گذشته مرسوم بوده که شخصی به عنوان گواه بر تولد نوزادان شهادت می‌داده که بر همین اساس فردی به نام میرزا عبدالکریم که به شغل عطاری مشغول بوده، شهادت خود را برای تولد فاطمه ایرانی اعلام کرده است.



تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/10/29 | 6:31 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان
"گودو دانیله" هنرمندی است که توانایی بالایی در رنگ آمیزی دستش دارد و می تواند با رنگ کردن دستانش حیوانات مختلف را شبیه سازی کند. او به قدری حرقه ای است که گاهی نقاشی های او با واقعیت اشتباه گرفته می شود. در حالی که تمامی هنرمندان و نقاشان به دنبال کار بر روی بوم های پارچه ای هستند و زمان خود را با اینگونه موارد پر می کنند برخی هنرمندان خلاقیت را چاشنی کار کرده اند تا هم کار جدیدی ارائه دهند و هم شهرتی کسب کنند.

"گودو دانیله" هنرمندی است که توانایی بالایی در رنگ آمیزی دستش دارد و می تواند با رنگ کردن دستانش حیوانات مختلف را شبیه سازی کند. او به قدری حرقه ای است که گاهی نقاشی های او با واقعیت اشتباه گرفته می شود.

این هنرمند ایتالیایی نزدیک 40 سال است که به مقام استادی رسیده است و از سال 1990 تاکنون نیز به نقاشی بدن روی آورده است. وی تا به حال جوایز بسیاری کسب کرده است و اگر می خواهید اوج هنر او را ببینید بهتر است نگاهی به نقاشی های زیر داشته باشید.
















تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/10/5 | 4:56 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان
عکس‌هایی از دوران کودکی تا جوانی "مرتضی پاشایی" را اینجا ببینید.
















تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/9/28 | 12:8 صبح | نویسنده : احسان عطارتبادکان




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 93/9/27 | 11:54 عصر | نویسنده : احسان عطارتبادکان




  • paper | پرشین بلاگ | ایران بلاگ